1.1 Wat is de levertijd?
Bij verzendingen binnen Nederland duurt het doorgaans 1 tot 3 werkdagen tot je je bestelling ontvangt. Binnen West-Europa duurt het doorgaans 5-7 werkdagen tot je pakketje is bezorgd. Naar de overige Europese landen duurt het 7-10 werkdagen en buiten Europa doorgaans 8-15 dagen. Verzendingen buiten Europa kunnen soms wat langer duren vanwege de douane.
Gedurende feestdagen kan het langer duren voordat je je pakketje binnen hebt.
Je ontvang altijd een track&trace-code zodat je de status van je bestelling kan volgen.
1.2 Ik heb geen bevestiging ontvangen?
Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je om je spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uit komen, neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder. Dit kan via een mailtje naar [email protected] of een telefoontje naar 030-6624395.
1.3 Met welke betaalmethoden kan ik betalen?
Bij BLACKFISH kan je op een heleboel manieren betalen! Check voor een overzicht van de betaalmethodenonze Betaalmethoden-pagina.
1.4 Kan ik op de webshop betalen met mijn BLACKFISH Credit/Gift Card?
Ja, dat kan gewoon! Je kan de code van je cadeaukaart invoeren bij het plaatsen van je bestelling.
1.5 Er ging iets fout bij het betaalproces. Wat moet ik doen?
Niks aan de hand! Er wordt nooit geld van je rekening afgeschreven als er tijdens het betaalproces iets fout gaat. Wel kunnen we je bestelling niet voltooien.
Je krijg automatisch een uur na het plaatsen van je bestelling een mailtje met een link om je bestelling te betalen. Als je daar niet op reageert krijg je na 6 uur weer een mailtje met een betaallink. Mocht je die óók niet betalen, dan annuleren we je bestelling. Hierna is het wel mogelijk een nieuwe bestelling te plaatsen.
Mocht je meteen een nieuwe betaallink willen, dan kan je ons gerust een mailtje sturen ([email protected]) of bellen op 030-6624395.
2.1 Wat zijn de retourvoorwaarden van de fysieke winkel?
Onze fysieke winkel in Utrecht heeft andere retourvoorwaarden dan de webshop. Je kunt er hier meer over lezen.
2.2 Hoe stuur ik een artikel retour?
LET OP: Voor aankopen die in onze fysieke winkel in Utrecht zijn gedaan gelden andere retourvoorwaarden!
• Optioneel: vul op het meegeleverde retourformulier in waarom je de items wilt retourneren.
• Items moeten onbeschadigd en ongedragen worden geretourneerd, met de originele hangtags eraan. Verzegelde/gesealde artikelen kunnen alleen ongeopend en geseald geretourneerd worden.
• Je kan voor het retourneren de oorspronkelijke doos of verzendzak gebruiken. Is de plastic verpakking bij het openen erg beschadigd geraakt en niet meer met tape of plakband te dichten? Dan vragen wij je vriendelijk een oude doos of alternatieve verpakking te gebruiken.
• Stuur vervolgens, binnen 14 dagen na het ontvangen van je bestelling en inclusief retourformulier, de te retourneren items terug naar het onderstaande adres. Voor retouren binnen Europa kun je ook een retourlabel aanmaken via de track&trace-mail van PostNL.
BLACKFISH
Voorstraat 6
3512 AM
Utrecht
NEDERLAND
LET OP: De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening!
2.3 Kan ik ook een artikel in de (fysieke) winkel retourneren?
Je kan gratis je online artikelen retourneren in onze fysieke winkel in Utrecht. Neem wel voor de zekerheid je pakbon/factuur óf een geldig identiteitsbewijs mee, zodat wij kunnen checken of jij het daadwerkelijk bent.
We kunnen niet ter plekke je geld terug geven; het crediteren gebeurd online en via de betaalmethode die jij hebt gebruikt.
2.4 Kan ik ook 'Sale'-items retourneren?
Yes! Dat kan gewoon! Sale artikelen die je online hebt besteld kunnen gewoon retour.
2.5 Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?
Zodra wij je pakketje hebben ontvangen controleren wij de items en zullen wij, na goedkeuring, het te crediteren bedrag naar je overmaken. Wij storten dit binnen 7 werkdagen op de, bij ons bekende, (bank)rekening. Je ontvang een bevestigingsmail zodra wij het bedrag hebben overgemaakt.
Mocht het bedrag na 7 werkdagen nog niet op je rekening staan, neem dan even contact met ons op!
2.6 Ik wil mijn product(en) ruilen voor een andere maat of ander product. Hoe werkt dat?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je een product wilt ruilen voor een andere maat of een ander product. Dit kan natuurlijk! Volg deze stappen als je iets wilt ruilen:
1. Stuur het artikel retour zoals beschreven bij punt 2.1 (boven)
2. Bestel het nieuwe product (of de nieuwe maat) op onze webshop, en reken deze af. (Je maakt dus een nieuwe bestelling).
3. Zodra we je retour hebben ontvangen krijg je van ons bericht. We storten uiterlijk 7 dagen na het ontvangen van je retour het geld terug op de, bij ons bekende, rekening.
2.7 Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?
Je kunt gerust meerdere bestellingen in één doos retourneren zolang je de hierboven genoemde stappen van het retourneren van artikelen uitvoert, en de meegeleverde retourformulieren meestuurt.
2.8 Hoe retourneer ik artikelen die ik in een verzendzak heb ontvangen?
Het kan voorkomen dat je een bestelling in een plastic verpakking ('verzendzak') ontvangt, in plaats van een kartonnen doos. Het terugzenden van zo’n bestelling gaat precies hetzelfde in zijn werk als een bestelling in een doos.
Is de plastic verpakking bij het openen erg beschadigd geraakt en niet meer met tape of plakband te dichten? Dan vragen wij je vriendelijk een oude doos of alternatieve verpakking te gebruiken.
2.9 Krijg ik mijn verzend- en betaalkosten gecrediteerd?
Als je een bestelling retourneert, krijg je ook de verzendkosten en (eventuele) betaalkosten teruggestort. Mocht je maar een deel van je bestelling terugsturen, dan worden de verzend- en betaalkosten niet gecrediteerd.
Indien je het voordeel hebt genoten van de gratis verzendkosten boven de €75/€100/€200, en het orderbedrag na retour lager is dan €75/€100/€200 euro, dan brengen wij alsnog de verzendkosten in rekening door het terug te storten bedrag te verminderen met de te betalen verzendkosten. Dit doen wij om misbruik van onze gratis verzendregeling te voorkomen.
2.10 Hoe werk de garantie op artikelen?
Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wilt zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. Dan bekijken we wat we voor je kunnen betekenen.
Defecten die niet onder de garantie vallen:
- Normale slijtage van kleding.
- Normale slijtage van buitenaf.
- Gebreken veroorzaakt door verkeerd of intensief gebruik.
- Overmatige transpiratie.
- Afgeven en verkleuring van kleding.
- Het pillen van kleding.
- Gebreken ontstaan door wassen of drogen.
- Slijtage aan badkleding. Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld; wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën.
- Gebreken aan water- en winddichtheid van kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop.
- Artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld; zweten of blaren.
- Het afslijten van de goudlaag bij vergulde sieraden (goud op zilver) 3 maanden na aankoop
- (Spijker)broeken die uitlopen (dit is normaal)
- Slijtage van vintage of tweedehands kleding. Deze items zijn oud en gedragen en kunnen daardoor al slijtage en gebruikssporen bevatten die zorgen dat het kledingstuk minder lang meegaat.
2.11 Mijn artikel is defect. Wat moet ik doen?
Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik maken van je recht van reclamatie.
Hiervoor vragen wij je vriendelijk om ons het volgende per mail te sturen naar [email protected]
- Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
- Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
- De beschadiging of het defect moet op ten minste één foto duidelijk zichtbaar zijn.
- Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant gefotografeerd worden.
- Houd er rekening mee dat de e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 18 MB. We raden je daarom aan om je foto's als JPEG-bestand door te sturen.
- Na ontvangst van de foto’s wordt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek.
Je kan ook bij onze fysieke winkel in Utrecht langskomen met het defecte artikel. Dan kijken wij ter plekke naar een oplossing.
3.1 Mijn vraag staat er niet tussen
Als je een vraag of probleem hebt die niet hierboven genoemd is, neem dan gerust contact met ons op!
Je kan ons mailen op [email protected] of bellen op (+31)(0) 30 662 43 95 (bereikbaar tijdens onze openingstijden).
Ook kan je onze fysieke winkel bezoeken:
BLACKFISH
Voorstraat 6
3512 AM, Utrecht
NEDERLAND
Maandag: 12:00 tot 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag: 11:00 tot 18:00
Zondag: 12:00 tot 17:00
(Check Google voor afwijkende openingstijden tijdens feestdagen)